Branże przemysłowe i energetyczne borykają się z poważnym problemem braku wyspecjalizowanych pracowników na stanowiskach technicznych. Utrata takiego pracownika to nie tylko ogromny koszt finansowy dla firmy, ale także poważne obciążenie dla całego zespołu i jego lidera. Kiedy brakuje kluczowej osoby, reszta zespołu musi przejąć jej obowiązki, co często prowadzi do frustracji, stresu i spadku efektywności. To z kolei generuje dodatkowe koszty, które firma musi ponieść, aby zminimalizować skutki tej straty.
Badania jasno pokazują, że kompetencje szefa są tym co znacząco wpływa na rotację pracowników. Nie od dziś mówi się, że pracownicy przychodzą do firmy a odchodzą od szefa.
Brygadziści, Mistrzowie, Kierownicy zmian. To oni są na pierwszej linii kontaktu z ludźmi a często na ostatniej, jeżeli chodzi o inwestowanie w ich rozwój menadżerski. To błąd, który kosztuje firmy rotację, szczególnie w odniesieniu do młodszych pokoleń, którym trudno jest porozumieć się z tzw „starą gwardią”.
Zapraszamy więc po rozwiązania do Akademii Umiejętności Brygadzistów, Mistrzów, Kierowników zmian.
⬇
Szkolenie z Prawa Pracy
30 października 2024r.
Szkolenia zamknięte
Dostosujemy ofertę do potrzeb Państwa w oparciu o najważniejsze trudności rynkowe.
Szkolenia otwarte
Wydarzenia te charakteryzują się ograniczoną liczbą uczestników w celu zrozumienia indywidualnych potrzeb przez trenera.
Projekt obejmuje zarówno szkolenia otwarte (w formule stacjonarnej oraz online) jak i szkolenia zamknięte, które będą oparte na konsultacjach przedszkoleniowych, pełnowartościowych i merytorycznych szkoleniach dla pracowników wszystkich szczebli oraz refleksjach poszkoleniowych.
Wydarzenia kierowane są dla firm z branży energetycznej, przemysłowej, wod-kan i firm techniczno-eksploatacyjnych.
Nasze doświadczenie pokazuje, że wciąż najczęściej na stanowisko brygadzisty czy mistrza awansuje najlepszy pracownik z zespołu. Oznacza to, że taka osoba posiada bardzo rozwinięte umiejętności analityczne i jest doskonale przygotowana technicznie w swoim obszarze. Droga do efektywnego zarządzania ludźmi będzie znacznie prostsza, jeśli ci specjaliści poszerzą swoje kompetencje w zakresie komunikacji, nauczą się identyfikować źródła motywacji swoich podwładnych oraz będą potrafili uwzględniać różnorodność w sposobach pracy i skutecznie nią zarządzać. Ważne dla nas jest, aby każdy uczestnik szkoleń dokładnie wiedział, jakie umiejętności może zastosować w danym momencie, dlatego na szkoleniach ćwiczy techniki pracując na sytuacjach, które faktycznie spotykają go w pracy.
Kluczowe jest, aby te osoby zdobyły umiejętność lepszej adaptacji do zmieniających się warunków, na przykład w środowisku produkcyjnym. Powinni również poznać metody rozwijania myślenia strategicznego, co pozwoli im na podejmowanie bardziej przemyślanych decyzji. Istotne jest także, aby wiedzieli, jak skutecznie komunikować się z zespołem, zwłaszcza w trudnych i nowych sytuacjach, co znacząco poprawi efektywność i atmosferę pracy. Rozwój tych umiejętności pozwoli specjalistom nie tylko lepiej zarządzać ludźmi, ale także przyczyni się do osiągnięcia lepszych wyników całego zespołu i organizacji.
Pozyskanie tych umiejętności gwarantuje zwiększenie świadomości w podejściu do ludzi i rozumieniu ich zachowań. To wyłącza ocenność a uruchamia ciekawość w poszukiwaniu rozwiązań. Takich szefów potrzebują teraz pracownicy, takim ufają i dla takich chcą pracować.
Program kształci następujące umiejętności:
- Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
- Radzenie sobie z wątpliwościami pracowników
- Motywowanie
- Delegowanie
- Monitorowanie
- Przekazywanie informacji zwrotnej pozytywnej i rozwojowej
- Dopasowywanie stylu rozmowy do rozmówcy
- Aktywne słuchanie
- Prowadzenie odpraw zmian, spotkań zespołowych
- Prowadzenie rozmów dyscyplinujących
- Tworzenie planów naprawczych
- Rozwiązywanie konfliktów
- Zarządzanie stresem
- Planowanie i organizacja pracy
- Precyzja w przekazywaniu celów
- Wdrażanie zmian
- Przekazywanie informacji
Program dostarcza bardzo konkretnych technik, które rozwijają kompetencje miękkie.
Etapy Akademii:
- Spotkanie z szefem, działem HR w celu badania potrzeb i kontekstu.
- Badanie potrzeb Uczestników – krótka ankieta online.
- Przeprowadzenie szkoleń w formule dopasowanej do firmy
Formuła zdalna lub osobista.
- 3 całodzienne szkolenia prowadzone w odstępach co 3-4 tygodnie (czas na wdrożenie poznanych technik)
lub
- 6 szkoleń, każde trwające max 4 godziny, odstępy między szkoleniami 2 tygodnie.
Wszystko zależy od dostępności czasowej Uczestników.
- Po każdym szkoleniu Zlecniodawca otrzymuje krótki raport postępów oraz podsumowanie ankiet oceny szkoleń przez Uczestników.
- Każdy Uczestnik kończy program z indywidualnym planem wdrażania umiejętności.
- Program kończy się spotkaniem podsumowującym z szefem, działem HR – prezentacja raportu oraz rekomendacji.
Ważne:
- Szkolenia od samego początku są prowadzone w sposób dopasowany do wyzwań danej branży.
- Uczestnicy dzieląc się trudnymi sytuacjami w codzienności zawodowej dostarczają przykłady do ćwiczeń z nowo poznanymi narzędziami.
- Szkolenia prowadzone są w sposób bardzo angażujący, dynamiczny i merytoryczny sposób.
- Sposób prezentacji treści, narzędzi, przykładów jest dopasowany do odbiorców i ich poziomu rozwoju w zarządzaniu ludźmi.
Prelegentka Akademii Kompetencji
Dorota Malczewska – Trenerka rozwoju umiejętności menadżerskich
Dorota ma za sobą studia z zakresu resocjalizacji, co doskonale odzwierciedla jej podejście w coachingu i szkoleniach, gdzie często pomaga osobom wrócić na właściwą drogę. Posiada również wykształcenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i stale doskonali swoje umiejętności w obszarze technik coachingowych, szkoleniowych a od niedawna też terapeutycznych. Wykorzystuje narzędzia, które skutecznie wspierają rozwój kompetencji menedżerskich, a także pomagają radzić sobie z lękami i trudnymi emocjami. Jest certyfikowanym trenerem i coachem w zakresie pomiaru oraz rozwoju odporności psychicznej i przywództwa.
Dorota jest autorką Akademii Umiejętności. Dba o to aby stale aktualizować swoje szkolenia o najnowsze badania, treści i narzędzia, które zwiększają efektywność menedżerską. Tworzenie i prowadzenie szkoleń menedżerskich to jej prawdziwa pasja – rocznie spędza na sali szkoleniowej około 600 godzin. Wysoka odporność psychiczna oraz duże doświadczenie w pracy dla Klientów z branży przemysłowej, energetycznej sprawia, że jest partnerem do dyskusji i tworzenia rozwiązań w zarządzaniu ludźmi w produkcji lub brygadach pracujących w terenie. Ceni sobie szczerość, opinie podawane na wprost i pracę na konkrecie.
Kierownicy projektu:
Szymon Starobrat
661 341 252
szymon.staropbrat@thinkpro.com.pl
Maciej Czech
606 739 737
maciej.czech@dlaenergetyki.pl