
Szanowni Państwo,
zapraszamy na specjalistyczne szkolenie online “Rozliczenia z odbiorcami ciepła w 2022 roku”.
- Szkolenia poprowadzi Pan Stanisław Karnowski.
- Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting w dniu 26.11.2021
W związku z wieloma zmianami prawnymi, takimi jak nowelizacja Ustawy Prawo Energetyczne, zmiany w rozporządzeniu taryfowym, ciągle pojawiającym się nowym orzecznictwem, praktyką URE i UOKiK oraz z wieloma pytaniami i pojawiającymi się problemami postanowiliśmy zorganizować wyjątkowo kolejną edycję szkolenia jeszcze w tym roku, którego zawartość merytoryczna uległa zmianom.
Podczas spotkania zostaną omówione najważniejsze kwestie związane z praktycznym podejściem do rozliczenia odbiorców ciepła w tym m.in:
- Nowa definicja współczynnika Nz
- Dostęp do urządzeń i urządzeń pomiarowych a rozliczenia i egzekwowanie umowy
- Bonifikaty i upusty – zmiany w orzecznictwie i praktyce przedsiębiorstw
- Elektroniczna informacja odbiorcy o zużyciu ciepła w praktyce
- Informacja o zmianie ceny/cennika np. usług dodatkowych
- Opomiarowanie i informacja o zużyciu – zmiany w rozporządzeniu i dyrektywie EED.
- Nowe współczynniki korekcyjne (par. 28 rozp. taryfowego) – wpływ na zmianę cen
- Jak zabezpieczyć się przed zmianą mocy zamówionej lub zerwaniem umowy/zmianą umowy np. ze względu na mniejsze zużycie ciepła np. w okresach letnich
- Cesja umowy i zobowiązań odbiorcy np. w przypadku zmiany właściciela lokalu/budynku (deweloper ->wspólnota mieszkaniowa czy przemysłowy odbiorca końcowy)
Podczas szkolenia omówimy także kwestie związane z prawidłowym egzekwowaniem umów oraz postępowaniem podczas sytuacji nietypowych takich jak przekroczenie mocy zamówionej, problemy techniczne związane ze współpracą z odbiorcą i sytuacje nieuregulowane w umowie z odbiorcą.
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorstw energetyki cieplnej, ciepłowni, przedsiębiorstw komunalnych, elektrowni i elektrociepłowni mających odbiorcę końcowego, dużych zakładów przemysłowych posiadających koncesję OCC/WCC oraz spółdzielni mieszkaniowych zakupujących ciepło.
W załączniku znajdą Państwo dokładny program szkolenia oraz kartę zgłoszenia.
Koszt szkolenia to 970 zł netto za jedną osobę (jedno stanowisko). Za drugą każdą kolejną osobę tylko 870zł netto!
Sprawy techniczno- organizacyjne:
Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting. Podczas niego oprócz transmisji głosu i obrazu prelegenta na monitorze będzie wyświetlana prezentacja, którą również otrzymają Państwo w wersji elektronicznej. Będzie również dostępny czat na którym będą mogli Państwo zadawać pytania podczas kilku sesji pytań, wymieniać się spostrzeżeniami i uwagami. Dostęp do spotkania otrzymają Państwo dzień wcześniej w formie linku przesłanego na maila. Wymagania sprzętowe i systemowe: podczas szkolenia mogą Państwo korzystać z laptopa, komputera stacjonarnego lub urządzeń mobilnych (tel. komórkowy, tablet). Platforma wymaga jedynie dostępu do jednej z najczęściej używanych przeglądarek internetowych (Google Chrome, Edge, Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari). Łącze internetowe nie musi być wyjątkowo szybkie – tzn. jeżeli bez przeszkód mogą wyświetlić Państwo filmy na platformach streamingowych typu YouTube czy Netflix jest ono w zupełności wystarczające. Dodatkowo w przypadku awarii łącza internetowego jest możliwość “wdzwonienia” się do wydarzenia korzystając z tradycyjnego połączenia telefonicznego i jednoczesnego korzystania z prezentacji przesłanej dzień wcześniej. Natomiast jest to wyjątkowa sytuacja, zdarza nam się ona b. rzadko i korzystamy z niej raczej w celu ewentualnej poprawy jakości dźwięku w przypadku bardzo złej jakości połączenia internetowego.
Na kilka dni przed szkoleniem będzie możliwość wzięcia udziału w krótkim szkoleniu testowym, podczas którego będą Państwo mogli zapoznać się z platformą oraz przetestować jej wszystkie funkcjonalności z naszą pomocą. Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00 – 16:00. W sprawie dodatkowych pytań technicznych służę pomocą pod numerem telefonu kom. 602 62 62 43
Wykładowca:
Stanisław Karnowski – absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. W okresie 2001 – 2006 specjalista ds. taryf w Północnym Oddziale Terenowym Urzędu Regulacji Energetyki w Gdańsku. Obecnie Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Finansowy spółki ciepłowniczej z kapitałem zagranicznym odpowiedzialny m. innymi za proces taryfikacji w kilku ciepłowniach. W ramach świadczonych usług doradczych opracował kilkadziesiąt taryf oraz zmian taryf dla ciepła dla kilkunastu przedsiębiorstw ciepłowniczych, uwzględniając w tym największe przedsiębiorstwa funkcjonujące w Polsce. Autor publikacji z zakresu procesu taryfikacji i systemu regulacji. Trener z zakresu finansów i zarządzeniu przedsiębiorstwem energetycznym.
W razie pytań prosimy o kontakt z Opiekunem Wydarzenia
Anna Siwek
t. 22 118 47 47
tel. kom. 696-038-050
anna.siwek@dlaenergetyki.pl
Zespół DlaEnergetyki